Bedrijf Starten Marketing Sales (verkoop) Tekstblog

Geluk of een degelijke voorbereiding?

bedrijf-starten-geluk-of-voorbereiding

In het praatprogramma van Yinek zat de directeur van de Staatsloterij. Hij maakte zijn excuses voor de foute berichtgeving rond de diverse trekkingen waarbij de prijs gevallen was op een niet-verkocht lot. Daarom werd een aantal keren de jackpot niet uitgekeerd en waren de mensen dus niet goed voorgelicht. En daar was de rechter het mee eens.

De directeur van de Staatsloterij vertelde in het programma dat de Staatsloterij bezig was met een charme offensief en diverse gesprekken hield met de mensen in het land. Daardoor zouden ze de zaken aanpassen en verbeteren. Duidelijk is, dat de staatsloterij ondanks haar commerciële instelling laat doorkrijgt hoe je een service of een product kan afstemmen op de markt, zodat het succesvol wordt.

Geluk of voorbereiding
Als jij je bedrijf gaat starten of je bedrijf bent gestart is het zaak te achterhalen wat jouw doelgroep precies wil. Hou enquêtes onder jouw doelgroep en vraag specifiek wat de problemen zijn van jouw klanten. Wat kan jij verbeteren? Wat kan jij aanbieden wat er nog niet is? Wat willen jouw potentiële klanten precies bereiken?

Als je niet wil vertrouwen op geluk, maar met een goede voorbereiding jouw geluk wil vergroten, zal je dus in contact moeten staan met jouw klanten. Zo weet je wat je moet verbeteren en wat je kunt veranderen om nog meer succes te krijgen. Je zal vaak ontdekkingen doen en zaken leren van het contact met jouw klanten die je nooit zelf had kunnen verzinnen en jouw business verder zullen helpen dan enig andere actie in jouw bedrijf.

Denken versus weten
Veel ondernemers denken dat ze de klanten begrijpen en vertellen de klanten wat ze zouden moeten willen. Dit is de mindset van een domme exert. In plaats daarvan moet je de mindset omarmen van een slimme marketeer; vraag wat jouw klanten echt willen, en lever dit dan ook. Marketeers hebben vaak een goed lopend bedrijf, terwijl ondernemers met een mindset van een dumb expert maar moeilijk een goede omzet weten te draaien. Het belangrijkste is wat de klant wil. Niet wat jij denkt, of wil dat de klant zou moeten willen. Vooral door de mondigheid van de huidige consumenten kom je er gewoon niet meer mee weg. Denk bijvoorbeeld aan de sociale media, waarin de consument kan vertellen aan een ieder die het wil horen wat hij precies denkt van jouw expert mindset.

Denk dus als een slimme marketeer en zoek uit wat je klanten willen, zonder een eigen beslissing te maken in jouw hoofd wat de klanten volgens jou zouden willen. Alleen dan bouw je een succesvol bedrijf op.

Johan Korsten
Johan Korsten is de eigenaar van Creative Design webdesign en grafisch ontwerp. Na zijn MBO opleiding heeft hij de HBO opleiding Communicatie met succes afgerond op de toenmalige hogeschool Ichthus te Rotterdam. Daarnaast heeft hij op de Erasmus Universiteit een Master behaald in Marketing Management. Tijdens de studie en daarna heeft hij al meer dan 13 jaar een bedrijf in grafisch ontwerp/webdesign, en is mede-oprichter en eigenaar van de Startersbox B.V. geweest. Naast marketing heeft hij interesses in ondernemen, psychologie en persoonlijke ontwikkeling.
You may also like
blog---success
Sommige startende ondernemers meer succesvol dan anderen
blog - tijd voor je familie
Hé Ondernemer: Heb jij nog wel tijd voor je familie?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage


× vier = 12

Nieuw! Gratis Online Training Webinar |"De 4 Elementen Van Succesvol Ondernemen"

Meldt je nu direct gratis aan en kies je datum en tijd!

x