Bedrijf Starten Marketing Persoonlijke Ontwikkeling Sales (verkoop) Tekstblog

Future Proof Your Business: Wat de “City of Sin” je kan leren over opvallen, Relevant blijven & Niet saai zijn

blog-lasvegas

What happens in Vegas stays in Vegas, toch?

Las Vegas staat terecht bekend als “de stad die zichzelf vernieuwt.” Geen enkele andere stad in Amerika innoveert constant zoals Vegas.

Bijna elk jaar brainstormt de stad nieuwe manieren om bezoekers te blijven trekken … Het resultaat: In plaats van de eens zo populaire toeristische bestemmingen zoals Atlantic City of 80% van de bedrijven die niet meer actief zijn binnen 5 jaar, bleef Las Vegas decennia lang relevant…

Dus hoe precies voorkomt Las Vegas het “been there, done that”-syndroom, en blijft het generatie na generatie fris en relevant? Waarom moeten de volgende generaties van bezoekers de pelgrimstocht blijven maken? En waarom komen bezoekers die de eerste keer komen terug voor meer? Het antwoord bevat een waardevolle les voor ondernemers die willen opvallen in een overvolle markt,.

Ben je er klaar voor?
In plaats van vast te houden aan haar eerdere successen en in de veronderstelling dat, omdat mensen in het verleden naar Las Vegas zijn gekomen, ze wel zullen blijven komen in de toekomst; innoveert Las Vegas elk jaar. Elke keer dat je Las Vegas bezoekt, is er iets nieuws voor je te doen – of dat nu een live show, een bokswedstrijd of een concept restaurant is.

En niet alleen ontwikkelen zij nieuwe dingen , ze doen het ook op geheel nieuwe manieren – ze zijn vernieuwend in hoe ze innoveren – een cruciaal onderscheid. De hotels en bedrijven proberen de dynamiek -van hoe een jonger publiek rondwandelt- te begrijpen en verandert het stadsbeeld om voor het jonge publiek aantrekkelijk te blijven. Alleen al dit jaar, is de Strip opnieuw uitgevonden om meer een beroep op de up-and-coming economische grootmachten: de Millenials … die natuurlijk alle dingen een beetje anders doen dan de babyboomers …De strip is ongedwongen gemaakt, waardoor jongere mensen door Las Vegas kunnen dwalen en Las Vegas kunnen verkennen. Live muziek podia duiken overal op – en bieden een ongedwongen alternatief voor de grote shows en evenementen.

En, als gevolg van deze geest van heruitvinding om fris, relevant en top of mind voor elke nieuwe generatie te blijven, heeft Las Vegas (in tegenstelling tot andere steden) zijn aantrekkingskracht op horden jonge toeristen nog steeds niet verloren.

Laat me enkele krachtige vragen met je delen die – als je ze beantwoord- de toekomst van jouw bedrijf zeker zal stellen. Immers, 80% van de bedrijven falen binnen 5 jaar van de opening, omdat ze hier niet over nadenken:
• Wat wil de huidige markt vandaag de dag, wat de markt van gisteren niet wilde?
• Welk gat of noodzaak ziet u in de markt, dat uw concurrenten niet zien?
• Welke trends in de markt zijn aan het verschuiven, bijvoorbeeld op de manier waarop zaken worden gedaan of wat mensen kopen?
• Hoe heeft dit invloed op jouw huidige producten, diensten en positionering in de markt?
• Hoe kun je innoveren of zelfs jezelf opnieuw uitvinden om fris en relevant te blijven?

Stel je nu eens voor: Als heruitvinding mogelijk is op deze schaal – op het niveau van een hele stad – wat zou voor jou mogelijk kunnen worden in jouw bedrijf?
Als je deze vragen serieus overweegt en in actie komt om jouw bedrijf op te frissen, dan garandeer ik je dat je een deel van de 20% van de bedrijven zult zijn die nog bestaat in de komende 5 jaar.

Johan Korsten
Johan Korsten is de eigenaar van Creative Design webdesign en grafisch ontwerp. Na zijn MBO opleiding heeft hij de HBO opleiding Communicatie met succes afgerond op de toenmalige hogeschool Ichthus te Rotterdam. Daarnaast heeft hij op de Erasmus Universiteit een Master behaald in Marketing Management. Tijdens de studie en daarna heeft hij al meer dan 13 jaar een bedrijf in grafisch ontwerp/webdesign, en is mede-oprichter en eigenaar van de Startersbox B.V. geweest. Naast marketing heeft hij interesses in ondernemen, psychologie en persoonlijke ontwikkeling.
You may also like
bedrijf-starten-privacy
Zaak van de week: de 6 meest gestelde vragen i.v.m. privacy werknemer op de werkvloer
Bedrijf starten: werken aan je bedrijf i.p.v. in je bedrijf
Werken “aan” je bedrijf en niet werken “in” je bedrijf

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage


7 × = twintig een

Nieuw! Gratis Online Training Webinar |"De 4 Elementen Van Succesvol Ondernemen"

Meldt je nu direct gratis aan en kies je datum en tijd!

x