Bedrijf Starten Marketing Personeel Sales (verkoop) Tekstblog

De 7 regels van meneer Reimers

bedrijf-starten-de-zeven-regels-van-meneer-reimers

Willem Reimers (1947) is oprichter/eigenaar van Reimers Hotel Consultancy. Hij is gepokt en gemazeld in de hotellerie. In 2005 richtte hij Reimers Hotel Consultancy op. Hij werkte succesvol samen met Herman den Blijker. Hij is sinds 2007 co-presentator van het succesvolle tv-programma “Herrie in het hotel”. Reimers verzorgt onder meer bedrijfstrainingen. Deze trainingen zijn zeer specifiek horeca gebaseerd voor niet-horecabedrijven.

In het boekje “De zeven regels van meneer Reimers”, geschreven door Ria Harmelink, legt Willem Reimers de belangrijkste regels uit die opgaan voor kleine zelfstandigen. Deze 7 regels maken van jou bedrijf een succesvol bedrijf.

Hier zijn de regels van meneer Reimers:

Regel 1: gastvrijheid is geen luxe maar noodzaak

“Toen ik in dit vak begon, was de gast keizer. Tegenwoordig is de gast koning en ben je als bedrijf keizer. Uiteindelijk bepaal je als hotel, restaurant, winkel – noem maar op – gelukkig zelf waar de grenzen liggen.”

Regel 2: de beste zet is de omzet

“Aan een klant vertellen wat de productspecificaties zijn van, ik noem maar wat, een zonwering, is niet zo interessant. PUcoating, aluminium cassette, polyester doek… De klant wil gewoon weten wat een product voor hem doet, hoe het zijn leven gemakkelijker maakt. Een goede verkoper verkoopt dan ook de beleving, het voordeel van het product.”

Regel 3: je moet altijd voor een tien gaan

“Als je iets wilt bereiken, kan dat niet tussen negen en vijf. In het begin is het heel hard lopen, dag en nacht werken. Daarna volgt de fase van het consolideren en vervolgens goed overdragen zodat je een stapje terug kunt doen. Degenen die het zó doen, zijn de goede ondernemers. Het kan niet zo zijn dat je veertig jaar krom moet liggen.”

Regel 4: een goede baas geeft het goede voorbeeld

“Als leidinggevende moet je het gereedschap hebben om je medewerkers te motiveren, te stimuleren, te sturen en succesvol te laten zijn. Die kwaliteiten heeft niet iedereen in zich. Veel bazen zijn niet bereid hun medewerkers de kans te geven…Natuurlijk moet je vertrouwen in en respect voor je personeel hebben. Maar je moet dat wel verdienen. Respect verdien je door je houding en de manier waarop je werkt, ongeacht je functie, of je nu afwasser bent of baas.”

Regel 5: wees niet bang voor tradities en niet voor trends

“In welk vakgebied je je ook beweegt als ondernemer, er is niets mis mee om je in het verleden ervan te verdiepen: hoe ging het vroeger, welke technieken werden er gebruikt, waarom slaan sommige dingen juist niet of wel aan, wat zijn de ontwikkelingen? Even belangrijk is het om met je tijd mee te gaan.”

Regel 6: met ‘nikserigheid’ kom je er niet

“In de strijd om de prijs verliest de kleinere ondernemer of eenmanszaak het onherroepelijk van de grote winkels. Om in de race te blijven zal de kleinere winkel zich moeten specialiseren.”

Regel 7: een t-shirt is ondergoed

“Manieren = etiquette = marketing. Je pakt klanten in om hen uit te kleden. En dat bedoel ik positief; je moet altijd oprecht zijn en het niet overdrijven. Etiquette werkt in je voordeel, áltijd.”

“Je komt nooit, nooit, nooit te laat op een zakelijke afspraak! Dat is altijd onbeleefd. Alle smoezen ten spijt: file, sneeuw en ijzel, fik, de brug die openstond, de hele rotzooi. Dan vertrek je gewoon eerder van huis zodat je toch op tijd bent.”

Johan Korsten
Johan Korsten is de eigenaar van Creative Design webdesign en grafisch ontwerp. Na zijn MBO opleiding heeft hij de HBO opleiding Communicatie met succes afgerond op de toenmalige hogeschool Ichthus te Rotterdam. Daarnaast heeft hij op de Erasmus Universiteit een Master behaald in Marketing Management. Tijdens de studie en daarna heeft hij al meer dan 13 jaar een bedrijf in grafisch ontwerp/webdesign, en is mede-oprichter en eigenaar van de Startersbox B.V. geweest. Naast marketing heeft hij interesses in ondernemen, psychologie en persoonlijke ontwikkeling.
You may also like
blog - apprentice - massa marketing
Nichemarketing: de kans voor startende ondernemers
blog--3-zaken-die-je-moet-weten-als-je-jouw-bedrijf-gaat-starten
De 3 zaken die je moet weten als je jouw bedrijf gaat starten

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage


3 + = tien

Nieuw! Gratis Online Training Webinar |"De 4 Elementen Van Succesvol Ondernemen"

Meldt je nu direct gratis aan en kies je datum en tijd!

x