Boeken

De laatste jaren zijn er aardig wat interessante boeken verschenen over het onderwerp bedrijf starten. Wij hebben voor jou een boekenlijst samengesteld die je rustig thuis kunt lezen en die meer informatie bevatten over allerlei onderwerpen, welke gaan over het starten van je eigen bedrijf en ondernemen.

Deze boeken bevatten diverse onderwerpen, zoals het schrijven van een ondernemingsplan, management van jouw onderneming, strategie, marketing, sales en persoonlijke ontwikkeling voor de startende ondernemer, die op deze blog zijn behandeld.

 
De Dip -een boekje dat je leert wanneer je moet stoppen ( en wanneer je moet volhouden)
Seth Godin
Alles wat de moeite waard is om te doen in het leven wordt gecontroleerd door De Dip. De start van elk nieuw project (of een nieuwe baan, hobby of bedrijf) is uitdagend en spannend. Maar meestal loopt u gaandeweg … Meer
 
 
Ambitie + Gratis boekje met 25 extra tips
Annemarie van Gaal
Je bent ondernemer of je wilt een eigen bedrijf starten.Wat zijn de valkuilen,de kansen en de bedreigingen? Hoemaak je een bedrijfsplan enwaarmoet je zoal rekeningmee houden? Ambitie is het boek voor jou:boordevol praktische adviezen,met…Meer
 
 
Ondernemen moet je doen
Lorraine Vesterink
– Alle informatie die nodig is om een ondernemingsplan te schrijven.
– Ondernemen moet je DOEN! maakt de vertaalslag van idee naar de onderneming. De methode belicht de onderneming vanuit vier pijlers: de ondernemer, marketing,…Meer
 
 
Calimeromarketing 2.0
Karen Romme
Calimeromarketing 2.0 is het langverwachte vervolg op de bestseller Calimeromarketing uit 2004. Sindsdien is het internet geevolueerd van een statisch medium tot een interactief platform. Die ontwikkeling (Web 2.0) biedt kleine ondernemers,… Meer
 
 
Financien voor zzpers
Femke Hogema
Zelfstandige ondernemers krijgen te maken met de boekhouding, belastingen, verzekeringen, exploitatiebegrotingen en andere financiële zaken. Zaken waar de meeste zzp?ers niet echt warm voor lopen. Ze richten zich liever op hun onderneming… Meer
 
Free: Hoe het nieuwe gratis de markt radicaal verandert
Chris Anderson
Schaarste maakt niet altijd alles duurder! . Vier jaar geleden kon niemand dromen van gratis filmpjes, nu hebben we YouTube, dat een snelle revolutie (en mogelijk verpulvering) van de traditionele televisie-industrie betekent. Computergeheugen, te goedkoop om in rekening te brengen, gaf ons G-mail met zijn eindeloze inbox, om nog maar te zwijgen over Flickr en MySpace Meer