Bedrijf Starten Marketing Sales (verkoop) Social Media Tekstblog

Bedrijf starten: Zet je zaak op de kaart

bedrijf-starten-zet-je-zaak-op-de-kaart

Heb jij een bedrijf dat afhankelijk is van lokale klanten? Een winkel, een kantoor of bedrijfspand? Dan is dit blogbericht voor jou! Ontdek hoe je jezelf online op de kaart kunt zetten, zodat de mensen uit de buurt, jouw potentiële klanten je gemakkelijk kunnen vinden.

Voor veel bedrijven is online marketing een ondergeschoven kindje. En dat is jammer, want online marketing wordt steeds belangrijker vandaag de dag en kan je dus veel potentiële klanten opleveren.

Checklist bedrijf starten – online vindbaarheid vergroten

Geen zin in uitgebreide, lange termijn online marketing? Hier 7 dingen die je nu kunt doen om beter online vindbaar te worden.

1. Geef je op bij Google Mijn Bedrijf
Zorg dat je een Google Mijn Bedrijf vermelding hebt. Als je slechts tijd hebt voor één actie uit deze blog, meldt jezelf dan aan bij Google Mijn Bedrijf. Google Mijn bedrijf (hiervoor bekend als Google places, Google Local of Google+), is één van de belangrijkste online vermeldingen die je moet hebben als ondernemer. Een vermelding zorgt namelijk dat je goed vindbaar bent voor jouw klanten. Door een account aan te maken en de gevraagde informatie goed in te vullen, zorg je ervoor dat je jezelf een voorsprong geeft op je concurrentie.

2. Maak een LinkedIn bedrijfspagina aan
Als je jezelf richt op professionals en de zakelijke markt, maak dan een LinkedIn Company Page (een bedrijfspagina) aan. De informatie wordt door Google gewaardeerd, en nog belangrijker: geïndexeerd!

3. Stort jezelf op Twitter
Maak een Twitteraccount aan op Twitter.com. Doe dit, ook al ben je er misschien niets mee van plan. Door een account aan te maken en in te vullen (vergeet niet een link naar je website in je accountgegevens te vermelden!), wordt je weer beter gevonden in Google.

4. Doe-het-zelf onderzoek
Misschien praten jouw klanten online al over jouw bedrijf. Zoek eens op Google naar je eigen bedrijfsnaam. Bestaat er al ergens deze bedrijfsnaam: Oeps! Of misschien kun je jezelf niet vinden. Tijd om deze checklist verder door te lopen!

5. Begin een Facebook fanpagina
Richt je jezelf veelal op consumenten? Dan kun je niet achter blijven en zal je dus een Facebook bedrijfspagina aan moeten maken! Als je kiest voor een lokaal bedrijf, wordt het automatisch ook een ‘plaatspagina’.

6. Vermeld overal je social media accounts
Vermeld waar je ook kan je social media accounts. Doe het dus niet alleen op je website (online), maar dus ook op al je offline communicatie zoals visitekaartjes, je facturen, offertes, je winkelruit, je auto en je bedrijfskleding.

7. Begin een emailnieuwsbrief
Wat je ook online doet, e-mail marketing is nog steeds de meest krachtige tool die je tot je beschikking kan hebben als bedrijf. Met een tool zoals Mailchimp kun je zo gemakkelijk aan de slag. Je kan zo een lange termijn relatie aangaan met jouw klanten. Probeer in je nieuwsbrieven niet alleen te verkopen, maar geef ook tips, leuke links en meer.

Wil je meer tips over het beter online vindbaar worden? Lees dan het boekje “Zet je zaak op de kaart” geschreven door Elja Daae. Ga voor meer informatie naar uitgeverij Haystack.

Johan Korsten
Johan Korsten is de eigenaar van Creative Design webdesign en grafisch ontwerp. Na zijn MBO opleiding heeft hij de HBO opleiding Communicatie met succes afgerond op de toenmalige hogeschool Ichthus te Rotterdam. Daarnaast heeft hij op de Erasmus Universiteit een Master behaald in Marketing Management. Tijdens de studie en daarna heeft hij al meer dan 13 jaar een bedrijf in grafisch ontwerp/webdesign, en is mede-oprichter en eigenaar van de Startersbox B.V. geweest. Naast marketing heeft hij interesses in ondernemen, psychologie en persoonlijke ontwikkeling.
You may also like
tipsondernemingsplanvideo
10 tips voor het schrijven van je ondernemingsplan – inleiding (video)
Bedrijf starten: De dip – Wanneer moet je doorgaan met je bedrijf en wanneer moet je stoppen?
De dip – Wanneer moet je doorgaan met je bedrijf en wanneer moet je stoppen?

Nieuw! Gratis Online Training Webinar |"De 4 Elementen Van Succesvol Ondernemen"

Meldt je nu direct gratis aan en kies je datum en tijd!

x