Bedrijf Starten Eigen winkel Marketing Tekstblog

4 tips om winkelpubliek je winkel binnen te krijgen

bedrijf-starten-winkelmarketing

Elke winkelhouder wil graag de omzet van de zaak erop vooruit laten gaan. De eerste, en meest belangrijke, stap om dit te bereiken is ervoor te zorgen dat er meer mensen de winkel binnenstappen. We bieden u hier 4 interessante tips die er op slag voor kunnen zorgen dat u meer winkelpubliek aantrekt. Ze zullen misschien niet allemaal bij de structuur van uw winkel of het beschikbaar promotie budget passen, maar er zullen zeker een of twee tips tussen zitten die een lampje laten branden.

1. Maak een opvallende etalage
Elke shopper kijkt nagenoeg elke etalage in; het is een essentieel onderdeel van het winkelen. Door uw etalage op een unieke manier te onderscheiden zult u zeker meer mensen in de winkel krijgen. De aankleding van de etalage hoeft niet persé artistiek of super-chic te zijn, maar moet wel een bepaalde zenuw bij voorbijgangers kunnen prikkelen. Als de nieuwsgierigheid eenmaal gewekt is stapt men automatisch naar binnen.

2. Organiseer een promotie
Promoties zijn een handig middel om meer klanten naar binnen te halen. Een gratis lot voor iedereen die de zaak in komt, een cadeau bij elke aankoop of een leuke kortingsactie kunnen de dagelijkse omzet aardig omhoog stuwen; zonder dat u hiervoor grote bedragen hoeft vrij te maken. Uiteraard moet het winkelpubliek op de hoogte worden gebracht van deze promoties. Tip 3 en tip 4 hebben hierop onder meer betrekking.

3. Plaats reclame- en/of promotieboodschappen vóór de winkel
Een eenvoudige en goedkope publiekstrekker is het plaatsen van een steigerbuis frame met reclame- of promotieboodschappen op het trottoir. Tijdens openingstijden zet u deze vóór of in de nabijheid van de winkel. Met een pakkende tekst zal elke passerende shopper ongetwijfeld stil houden. De logische vervolgstap is dat ze de winkel binnen stappen, “om te kijken wat er te bieden is”. Het handige van een steigerbuis frame is dat deze snel geplaatst of verplaatst kan worden. Als de situatie bij uw winkel het toelaat kan er ook een steigerbuis raamwerk aan de voorgevel worden bevestigd. Hierin kan periodiek een nieuwe reclame worden bevestigd.

4. Stel een promotieteam samen
Laat personeel, of familie en vrienden of ingehuurde krachten promotie activiteiten uitvoeren vóór de winkel. Speciale acties en andere leuke promoties van de zaak worden op een aangename manier aan het winkelpubliek voorgehouden. Het promotieteam kan ook flyers verspreiden in de omgeving van de zaak om leuke acties van de winkel aan te prijzen. De omvang van het team, de actieve tijden en de bezigheden kunt u helemaal op uw budget afstellen.

4. Rol de welkomstmat uit
Dit is zowel letterlijk als figuurlijk bedoeld. Met een mooie loper die naar de ingang leidt is het winkelpubliek eerder geneigd om naar binnen te gaan. En door de klantvriendelijkheid reeds op straat tot uiting te laten komen trekt u beslist ook meer mensen de zaak in. Een welkomstdrankje (in mini-cupje) of eenvoudig snackje voor binnenstappers zijn charmante aanlokkers die de koopzin positief beïnvloeden.

Johan Korsten
Johan Korsten is de eigenaar van Creative Design webdesign en grafisch ontwerp. Na zijn MBO opleiding heeft hij de HBO opleiding Communicatie met succes afgerond op de toenmalige hogeschool Ichthus te Rotterdam. Daarnaast heeft hij op de Erasmus Universiteit een Master behaald in Marketing Management. Tijdens de studie en daarna heeft hij al meer dan 13 jaar een bedrijf in grafisch ontwerp/webdesign, en is mede-oprichter en eigenaar van de Startersbox B.V. geweest. Naast marketing heeft hij interesses in ondernemen, psychologie en persoonlijke ontwikkeling.
You may also like
Bedrijf starten: De Accountant – de sleutel tot succes
De Accountant – de sleutel tot succes
Bedrijf starten: “Geef me geld dan kan ik beginnen!”
“Geef me geld dan kan ik beginnen!”

Nieuw! Gratis Online Training Webinar |"De 4 Elementen Van Succesvol Ondernemen"

Meldt je nu direct gratis aan en kies je datum en tijd!

x